Посилено відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки

Дата: 21.10.2020 12:46
Кількість переглядів: 990

          Постанова передбачає: збільшити розміри:

  • сум середньорічного доходу від використання земель за цільовим призначенням;
  • середньорічного додаткового доходу, отриманого внаслідок фактичного використання земельних ділянок не за цільовим призначенням;
  • нормативних втрат від знищення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, які використовуються при розрахунку розміру шкоди спричиненої внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу.

       Розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам, - територіальними органами Держгеокадастру. 

      Попередня редакція Методики була затверджена в 2007 році і з того часу втратила свою актуальність. Розраховані на підставі старої Методики штрафи за нецільове використання земель були занадто малі, що стимулювало використання земель не за цільовим призначенням та призводило до багатьох конфліктних ситуацій. 

     Як свідчить статистка, самовільне зайняття земельної ділянки є досить поширеним видом порушення чинного земельного законодавства, за скоєння якого передбачена адміністративна, кримінальна або цивільна відповідальність.

      Варто зупинитися на тому, що саме слід розуміти під самовільним зайняттям земельної ділянки. За змістом ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки –  будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Це означає, що при наявності будь-якого рішення державного органу про передачу земельної ділянки у власність чи користування, притягнути особу до відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки не вдасться.

У разі використання земельної ділянки за наявності будь-яких інших рішень зазначених органів (наприклад, про надання дозволу на розробку проекту щодо відведення земельної ділянки, про погодження місця розташування об’єкту, тощо) такі дії слід кваліфікувати як самовільне зайняття земельної ділянки.

Не можна кваліфікувати як самовільне зайняття земельної ділянки і той випадок, коли на ній розташоване нерухоме майно. Так як діє загальний принцип цілісності об’єкта нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об’єкт розташований. Відсутність у власника нерухомості переоформлених на її ім’я правовстановлюючих документів на земельну ділянку не може кваліфікуватися як самовільне зайняття земельної ділянки.

 

Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь  до   Попільнянського бюро правової допомоги за адресою:   смт. Попільня вулиця Горького, 6 а, телефон (04137) 2-51-04.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь