Про реформу медицини
У К Р А Ї Н А
КОРНИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ПОПІЛЬНЯНСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Соборна, 19, смт Корнин, Попільнянського району Житомирської області, 13514,
тел.. факс 64-1-35, код ЄДРПОУ 04345865
Прем’єр - міністру України
Гройсману В.Б.
Корнинська селищна об’єднана територіальна громада просить прийняти пропозиції, допомогти:
- прискорити прийняття закону України про доприєднання сіл до утворених громад;
- села, які знаходяться на відстані 5 – 15 км від утвореної громади, рішенням Кабінету Міністрів віднести до тієї громади, це буде державний підхід;
- всі підприємства, які зареєстровані в інших регіонах, повинні сплачувати податки по місцю здійснення своєї діяльності;
- при створенні центрів ПМСД розширити спектр надання медичних послуг: частину послуг, які надавались на вторинному рівні віднести їх на первинний рівень, а саме : стоматологічні кабінети, кабінет лікаря – гінеколога, сімейних лікарів, медсестринський персонал, фізкабінет, масажний кабінет, лабораторію, денний стаціонар, маніпуляційний кабінет, перев’язочну; забезпечення транспортом, швидка допомога повинна чекати лікаря, а не навпаки.
- з державного фонду вирівнювання надавати субвенції на оплату енергоносіїв , виготовлення проектно – кошторисної документації,на утримання обслуговуючого персоналу загальноосвітніх закладів. Чому обслуговуючий персонал, який працюєразом із учителями в школі недофінансовується? Чи вони не заслуговують державної підтримки?
Центри ПМСД слід розрізнити на сільські і міські. ПМСД в сільській місцевості потребують більше уваги та фінансового забезпечення, поскільки сільські жителі бідніші і більше звертаються по первинну медичну допомогу. В селі не дуже добре розвинена інфраструктура і промисловість. Надходжень до місцевих бюджетів поступає набагато менше, чим у містах. В містах центри ПМСД можуть бути розраховані і на чисельність населення до 30 тис. чоловік, а в селах, селищах, селищах міського типу - від 5 тис. до 10 тис. чоловік. Тут потрібен індивідуальний справедливий підхід до кожної громади, так, як фінансова спроможність різна( комусь можливо потрібно і допомогти, а хтось може і віддати частину коштів).
Надавати державну субвенцію потрібно з розрахунку на 1 людину із кількості населення в громаді. І тому на первинну медицину, яка в селі є головною потрібно 60-70 %, а не 30% фінансового забезпечення.
Де лікуватись і як лікуватись вирішує територіальна громада. Можливо краще зробити профілактичні заходи на первинному рівні, чим складні медичні маніпуляції на вторинному . Людям, які ідуть лікуватися на вторинний рівень, потрібно скласти договір на надання медичних послуг, і тоді частина коштів буде поступати від громади для фінансування вторинного рівня медицини із наданої субвенції. Це буде чесний і справедливий підхід.
Для села залишається тільки один вибір, іншого не має – первинний рівень медицини. Для районних центрів, міст є центри ПМСД, лікарні вторинного рівня і т.д. Чому громади, в яких тільки первинний рівень медичного забезпечення, повинні дофінансовувати вторинний рівень (багатших), тому вищевказане повинно вирішуватися громадами: скільки коштів передавати на вторинний рівень, в залежності від пролікованих людей згідно договору.
Корнинська селищна об’єднана територіальна громада просить надати допомогу із державного фонду вирівнювання в сумі 2 млн. 800 тис. гривень, а саме:
- на енергоносії – 1 млн. 932 тис. гривень;
- на утримання обслуговуючого персоналу шкіл – 868 тис. гривень;
Також повідомляємо, що в багатьох громадах, через відсутність коштів бюджетах із – за оплати енергоносіїв, зупиняться роботи по благоустрою населених пунктів, через це буде зведено нанівець весь сенс децентралізації.
Запрошуємо Ваших спеціалістів до Корнинської селищної ОТГ, щоб разом провести реформи на місці ( смт Корнин, колишній районний центр, знаходиться на відстані 100 км від м. Києва).
З повагою,
голова Корнинської селищної ОТГ /підпис/ А.М.Мізерний