Корнинська об’єднана територіальна громада
Попільнянський район, Житомирська область

Про реформу медицини

                                                                                 

 У К Р А Ї Н А

КОРНИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ПОПІЛЬНЯНСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 вул. Соборна, 19, смт  Корнин, Попільнянського району Житомирської області, 13514,

тел.. факс  64-1-35,  код ЄДРПОУ  04345865

 

 

                                                                                                                      Прем’єр - міністру    України  

                                                                                              Гройсману В.Б.

                                                                                                                                                                                                                              

                                                                         

         Корнинська селищна об’єднана  територіальна громада просить прийняти пропозиції, допомогти:

  • прискорити прийняття закону України про доприєднання сіл до утворених громад;
  • села, які знаходяться на відстані 5 – 15 км від утвореної громади, рішенням Кабінету Міністрів  віднести до тієї громади,  це буде державний підхід;
  • всі підприємства, які зареєстровані в інших регіонах, повинні сплачувати податки по місцю здійснення своєї діяльності;
  • при створенні центрів ПМСД  розширити спектр надання медичних послуг: частину послуг,  які надавались на  вторинному  рівні  віднести їх   на первинний рівень, а саме : стоматологічні кабінети, кабінет лікаря – гінеколога, сімейних лікарів, медсестринський персонал,  фізкабінет, масажний кабінет, лабораторію, денний стаціонар, маніпуляційний кабінет,  перев’язочну; забезпечення транспортом, швидка допомога повинна чекати лікаря, а не навпаки.
  • з державного фонду вирівнювання   надавати субвенції на  оплату енергоносіїв , виготовлення проектно – кошторисної документації,на утримання обслуговуючого персоналу загальноосвітніх закладів. Чому обслуговуючий персонал, який працюєразом із учителями в школі недофінансовується? Чи вони не заслуговують державної підтримки?

          Центри ПМСД слід розрізнити на сільські і міські. ПМСД в сільській місцевості потребують більше уваги та фінансового забезпечення, поскільки сільські жителі бідніші і більше звертаються по первинну медичну допомогу. В селі не дуже добре розвинена інфраструктура і промисловість. Надходжень до місцевих бюджетів поступає набагато менше, чим у містах. В містах центри ПМСД можуть бути розраховані і на чисельність населення до 30 тис. чоловік, а в селах, селищах, селищах міського типу -  від 5 тис. до 10 тис.  чоловік. Тут потрібен індивідуальний справедливий  підхід до кожної громади, так, як фінансова спроможність різна( комусь можливо потрібно і допомогти, а хтось може  і віддати частину коштів).

           Надавати державну субвенцію потрібно з розрахунку на 1 людину із кількості населення в громаді. І тому на первинну медицину, яка в селі є головною  потрібно 60-70  %,  а не 30% фінансового забезпечення.

            Де лікуватись і як лікуватись вирішує територіальна громада. Можливо краще зробити профілактичні заходи  на первинному рівні, чим складні медичні маніпуляції на вторинному .  Людям, які ідуть лікуватися на вторинний рівень, потрібно скласти договір на надання медичних послуг, і тоді частина коштів буде поступати від громади для фінансування вторинного рівня медицини  із наданої субвенції. Це буде чесний і справедливий підхід.

           Для села залишається тільки один вибір,  іншого не має – первинний рівень медицини. Для районних центрів, міст є центри ПМСД,  лікарні вторинного рівня і т.д. Чому громади, в яких тільки первинний рівень  медичного забезпечення, повинні дофінансовувати вторинний рівень (багатших), тому вищевказане повинно вирішуватися громадами: скільки коштів передавати на вторинний рівень, в залежності від пролікованих людей згідно договору.

          Корнинська селищна об’єднана територіальна громада  просить надати   допомогу із державного фонду вирівнювання в сумі 2 млн. 800 тис. гривень, а саме:

  1. на енергоносії – 1 млн. 932 тис. гривень;
  2. на утримання обслуговуючого персоналу шкіл – 868 тис. гривень;

        Також повідомляємо, що в багатьох громадах, через відсутність коштів бюджетах  із – за оплати енергоносіїв, зупиняться роботи по благоустрою населених пунктів, через це буде зведено нанівець весь сенс децентралізації.

        Запрошуємо Ваших спеціалістів до Корнинської селищної ОТГ, щоб разом провести  реформи на місці ( смт Корнин, колишній районний центр, знаходиться на відстані 100 км від м. Києва).

 

З повагою,

голова Корнинської селищної  ОТГ                  /підпис/                    А.М.Мізерний